Hízókúra: a legjobb módszer!

2019/06/18. - írta: marci.szalai

Hogyan szedjünk fel 10 kilót néhány hónap alatt - 5p

felho.png

Érzem, hogy most minden, a  súlyfeleslegével évek óta küzdő olvasó késztetést fog érezni arra, hogy egy rohadt tompa tárggyal nagyon hosszú ideig kínozzon a bejegyzés megjelenését követően. De meg vagyok róla győződve, hogy másoknak is épp akkora kíhívás hízni, mint nekem.

A soványság egyáltalán nem tréfa:

"Az alacsony testsúly ugyanis hajlamosít a fertőzésekre, gyulladásokra, nagyobb eséllyel lépnek fel ekkor szívritmuszavarok, de akár a teherbeesést is megnehezítheti. Éppen ezért amennyiben a testtömegindexe 18,5 alatti, érdemes utánajárni, mi is húzódik a hátterében - főleg akkor, ha a fogyás diéta nélkül, hirtelen következett be!" – webbeteg.hu

Egész életemet végig kísértek a hízókúrák és a különféle étrend-kiegészítők szedése. Több orvosi konzultáció és huzamosabb önsanyargatás után feladtam, beletörődtem, hogy nekem ilyen a testalkatom és ezen még úgy sem tudok változtatni, ha minden erőmet bevetem.

felho2.png

2013 környékén kezdtem rendszeresen edzeni és sportolni. Előtte futottam, de már akkor is éreztem, hogy az ilyen megterhelő folyamatokhoz nem elég fejlett az izomzatom és úgy ámblokk a testem. Miután éveken át hetente legalább 2-3 alkalommal végzetem testedzést, az izomtömegem növekedett én pedig szálkásodtam, de a cél nem ez volt. 18 évesen 70 kg volt a súlyom, amely a 190 cm-es magasságomhoz nem volt éppen ideális. Az idő közben kialakult laktózintoleranciám nem könnyítette meg a dolgom, de a szokásos Béres csepp - C vitamin - B vitamin triumvirátus sem tette meg a hatását, évek alatt csupán 2-3 kilóval gyarapodtam, ami édes kevés volt, pláne, hogy akkor még láthatáron sem voltak az egyetemi évek!

Sokan — általában kívülállók — hüledezve hallgatják, hogy mennyire egészségtelen tud lenni egy egyetemista életmódja. Nem csak az éjszakázások, a hajnali ébresztők vagy a húzós vizsgaidőszakok, de a rengeteg stressz és megfelelési kényszer is romboló tud lenni. A záró vizsgák és ZH-k pedig valahogy mindig előhívják a dohányzási ingert. Ezek mellett azonban folyamatosan szántam időt az edzőteremre, amelybe sokszor zombiként tántorogtam el.

A forduló pont az életemben a diplomaosztó után érkezett el. Tudatában annak, hogy hamarosan több utazás is vár rám, elhatároztam: hízni fogok ha beledöglök is mert jól akarok mutatni a tengerparton! Meghatározni sem tudnám, mennyi ilyen elhatározásra jutottam már eddig, szóval sok reményt a család egyik tagja sem szánt a dologhoz. Miután különböző külföldi fórumokon keresgéltem a tökéletes diétát, egy alkalmazására bukkantam.

Lifesum

Az app alkalmazáson belüli vásárlásokat tartogat, azonban nekem egyikre sem volt szükségem. Kezdéskor meg kell adni az adatainkat és kiválasztani a célt: fogyni, hízni vagy szinten tartva, egészségesebben szeretnénk élni. Ha eddig eljutottatok az írásomban, akkor tudhatjátok mi volt az én választásom. Ezután a testtömeg-indexemet megvizsgálva a program kalkulált egy ajánlott napi kalória-bevitelt. Ha a prémium funkciókat is használjátok fizetés ellenében, akkor a receptek mellett különféle életminőséget javító tanácsokat is kaphattok.

felho1.png

Mint egy szorgos diák, úgy kezdtem el használni az étkezések után az alkalmazást. Közben derült ki, hogy a vonalkód-olvasó egy rendkívül hasznos része a keresőnek. Habár meglepően sok termék és étel szerepel a Lifesum adatbázisában, néhánnyal azért meggyűlt a bajom. Egyébként minden felhasználó adhat hozzá ételeket és a hozzájuk kapcsolódó kalóriaértékeket, de többször előfordult, hogy hibásan vagy hiányosan szerepeltek az adatok. Ilyenkor elég megkeresni a vonalkódot és lecsippantani a kamerával.

Az elején sokszor macerásnak és nyűgnek éreztem, azonban egy kis idő elteltével (néhány hét alatt) a mindennapjaim részévé vált. Még a nyaralások alatt is nyomtam, sokszor a sötétben tapogatózva, amikor egy-egy török- vagy görög ételt próbáltam meghatározni. És itt szeretném elmondani, hogy elég ha hasonló, vagy csak hozzávetőlegesen hasonlító ételt adunk meg és azok adagját csökkentjük vagy növeljük. Józan paraszti ésszel nem ütközünk akadályokba.

Az alkalmazás négy étkezést különböztet meg, ezek a reggeli, az ebéd, a vacsora valamint a nasi. Külön még lehet vezetni a vízfogyaztást is, ami különösen a nyári hónapokban hasznos segítség lehet. Manuálisan vagy automatikusan szinkronizálható az appal a mozgási tevékenységünk, iOS-en az Egészség alkalmazásból, valamint Withings, Runkeeper, Fitbit és Endomondo appokból importál adatokat.

Cél elérése

Az ősz első napjaira el is értem az álomsúlyt, a 80 kg-ot. Nem mondom, hogy egyszerű volt, de folyamatos kontroll alatt sokkal egyszerűbb volt így súlyt felszedni, mint segítség nélkül. Az alkalmazásban kifejezetten tesztett, hogy egyes ételeknél infókat és érdekességeket dobott fel a tányéromon levő harapnivalókkal kapcsolatban. Mivel szeretem vizsgáltatni az egészségügyi adataimat, ezért tetszett, hogy nem csak egyoldalú kommunikáció volt a Lifesum és az Egészség app között, hanem az utóbbiban is láthattam a vízfogyasztásomat, kalóriabevitelemet és egyebeket.

Összességében elmondhatom, hogy 100%-osan meg vagyok elégedve az alkalmazással, még úgy is, hogy hónapok óta nem használom már. Egészségesebb lett a bőröm, nőtt az önbizalmam és jobban érzem magam a bőrömben!

Ha fogyókúrás vagy egészségesebb ételeket szeretnétek fogyasztani, akkor ne keressetek tovább. Vagy ha van másik (jobb) javaslatotok, akkor kommentben segítsétek a hízókúrázókat!

A végére itt egy kép az átváltozásomról:

felho6.png

Lifesum iOS-re és Androidra itt.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://felhovelinteget.blog.hu/api/trackback/id/tr7714899030

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása